Sziasztok!

Első körben elmesélném, hogy is került hozzánk a Kadett.

2002-ben egy szép napon, mikor jöttem haza, anyumék beszéltek valami autóról, akkor még a régi Wartburgunk volt meg, és valami Opel volt a beszéd tárgya. Mint kiderült, szemben láttak egy eladó, szürke, nagy Kadettot, és megtetszett nekik. Apum (rendőr mivolta alapján, de erről pszt) lekérte a rendszámot, hogy minden tiszta-e az autóval, az volt, megvolt a cím (azt is megtudakolta :)) ) és 10 perc múlva ott kopogtunk az ajtóban, hogy jöttünk megnézni a kocsit :) Ekkor az ember meglepett arccal nézett ránk, hogy mégis honnan tudjuk a címet, elmondtuk az okosságot, rögtön kiderült, hogy picit meg van repedve a tank, szóval az ár legyen 350e helyett 300e :)))) Ekkor már tudtuk, hogy sínen vagyunk. Lementünk, beindítottuk, szegénykém már akkor nehezen indult, de ment, és járt szépen. Elmentünk egy kis körre, visszahozva mondtuk, hogy megvesszük, ismerős is rábólintott, vittük a foglalót (itt volt szemben előttünk 100 méterre).. Akkor, elsőre még csak tetszett, nem tudtam, hogy ekkora rajongás lesz belőle.
Az autó külföldről lett behozva, 1992-es első Magyarországi forgalomba helyezésű, 1986-ban, elvileg december végén gyártották, 1.3S azaz 75 pacis motorral.
Aznap este, alvás előtt már javában feküdtem, mikor hallottam a riasztó csipogását, azonnal felkeltem az ágyból, és láttam, nincs ott az autó! Na én félős rögtön gondoltam, mások elvitték, úristen, mi lesz most.. Másnap reggel ott állt megint, és asszem még aznap elhoztuk, szintén kisebb körrel, ahol megtudtuk, hogy jó a fék (teljesen tudatosan) :) Persze, mikor beültem, gőzöm nem volt, hogy a Wartburg után hogy kell kinyitni, és van belül gomb, emlékszem, letekertem az ablakot, és kívülről nyitottam ki az ajtót, mert bezártam magam :))) Tisztán emlékszem erre 6 év távlatából.. Hazajöttünk, lezártuk, és tudtuk, van egy jó autónk.. Ekkor még nem is sejtettük, mennyire jó autónk van..

    

Használtuk rendszeresen, szerencsére soha semmi baja nem volt, imádtam, egyre jobban kezdtem megszeretni.. Emlékszem, még a 4 sebességes váltóval (eredetileg azzal vettük) 197-et mentünk óra szerint, mikor ezt meséltem haveroknak, senki nem hitte el, még mindig jót mosolygok rajta.. Pedig ha tudnák, hogy ment annyit 2 személlyel, hátul egy kis fagyasztóval, csomagtartóban cuccokkal :) Akkor még nem volt jogsim, de imádtam utazni vele, azon tanultam meg igazából hóban vezetni, volt ott pörgés meg minden hasonló finomság.. :)
Még ebben az időben történt a 6 év alatt bekövetkezett egyetlen üzemi bizonytalanság: hazafele jövet, kb. 150 km megtétele után már erősen fogyni kezdett a benzin, és hát ugye mi sose hagytuk negyed alá menni a benzinszintet, majd elkezdett ledadogni az autó, alapjárat eltűnt, épp hogy csak ment.. Első kis utcába lekanyarodtunk a lámpa után, majd néztük, mi lehet a baj, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve apum ráállt a gázra úgy emberesen, természetesen üresben, átszívta magát a rendszer, és mikor lelépett a gázról, újra volt alapjárat, minden a legnagyobb rendben volt. Még a következő emelkedőn kicsit nagy gázzal jöttünk fel, nehogy baj legyen, de semmi gáz nem volt :)
Történt még egy (véleményem szerint mókás, bár annyira nem emlékszem rá) kis baki: ahol összeér a leömlő 2 csöve a motor alatt, ott gondolt egyet a kipuff, és elvált.. Na ugye csillapítás semmi, olyan hangja volt, hogy a 9. emeletről a 100 méterre lévő kereszteződésnél még nem láttam, hogy jön, de már hallottam :) Nagyon kemény volt, ezzel még lementünk 25 km-t, ott nagyszüleimnél a szerelő megcsinálta, míg mi megebédeltünk :) Újra minden a régi lett.
Karosszériánkat kétszer bántották érdemben: egyszer, mikor egy kis teherautót megelőztünk, mikor mellette voltunk, picit ránk húzta a kormányt, a tükör lepattant, a fényezés megsérült, de szerencsére nem volt para, házi módszerekkel javítottuk :) Másik egy nehezebb eset volt: kamion elkezdett tolatni (főútvonalon, hogy rohadjon el utólag is..) mi meg mögötte.. Kimenekültünk jobbra, onnan elmentünk volna mellette, de egy oszlop útban volt, az oldala végighúzva rendesen, mert a nyereg elkezdett a kanyarodástól felénk jönni.. Ezt már karosszériás tűntette el, azóta is szép az ajtó (mivel cserélve lett :)) )

    

Ekkor már nekem is meglett a jogsim, elkezdtem én is használni az autót, akkor már a szívem és az életem része volt, csinálgattam, tanulgattam, szépítgettem. Eljött az első tuning ideje is: a gyári lökös rácsa helyett kivágattuk, és méhrácsot kapott. Nagyon tetszett, szerintem iszonyat jó lett, máig az van fenn, és soha el nem cserélném semmilyen GSi lökösre :) Majd jött az egész feketére fújása, a hátsó lökös is, küszöbök is, amik elkezdtek átalakulni picit rozsdássá :) Motorhoz olajcserén kívül hiba miatt nem kellett nyúlni, kb 4 évvel ezelőtt lett rajta egy kisebb generál, mert ismerősnek voltak alkatrészei, és olcsón megcsinálta (azóta már kikopott a csapszeg valszeg, és kurvára idegesít, szóval megfogom csináltatni) futómű és fék is hibátlan, ezt egyszer teszteltük is egy erősebb (satu) fékezéssel ~80-ról, "elengedett" kormánnyal (ez azt takarja, hogy a kormányt nem fogtam, csak ott volt a kezem előtte 2 mm-el) a végeredmény egy nyílegyenes párhuzamos vonal lett. Meglepődtem, de nagyon.

 

Annó mivel ugye az 1.3S motoroknak nem az erőssége az automata szivató, télen mindig leállt hidegen, ha nem pumpáltuk neki.. Kérdezősködtem a fórumon, és sznupi felajánlotta a segítségét, hogy kitalálunk valamit, menjek át hozzá. Hozzátenném, akkor még egyáltalán nem ismertem személyesen. Átmentünk, nézegettük, a terv megvolt. Hazajöttem, másnap reggel apum, miután felkeltem, mondja, h mit csináltunk az autóval, mert egyáltalán nem akart beindulni, 10 percet köszörülte, mire elindult.. Hát a szivatónál rosszul emlékeztem a tekerésre, és eltekertünk a spirált, és úgy kinyitva maradt a pillangószelep, hogy ihaj :)) Úgy meg ugye hidegben nehéz beindítani.. Lementem, összeraktam tekerés nélkül, pöccre indult :)
Rá pár hétre sznupi szólt, hogy kész a béta változat, menjek, rápróbáljuk :) Mentem, rápróbáltuk, faragtunk, hegesztettünk, festettünk, mire lett egy kész, működő kézi szivatóm az automata helyett. Nagyon jó is volt, máig is az :) (igaz, most az egyik szerelő gyerek elállította, és mikor lezár a pillangószelep, akkor jó a keverék, de lényegtelen, így jobban pörög szivatva, és nem eszik sokkal többet :) )

 

Szóval minden rendben volt az autóval, kb fél évvel ezelőtt elkezdett iszonyat sokat enni, tehát ilyen 13 litereket megevett városban.. Ekkor az egyik Lurdy talin atis nézegette a gyújtásom, mondta, hogy ez nagyon nem jó.. Következő héten haverral lementünk, felszerelkeztünk, hogy akkor mi most megpucoljuk.. Első pipa le, második is, a harmadiknál csak a kábel jött, a csatlakozó rajta maradt a gyújtás elosztón.. Fasza, volt este 9 óra, másnap BKV sztrájk, kellett volna az autó.. Körbe a Lurdyn, kinek van kábele, senkinek.. Telefon körbe, kinek van, természetesen senkinek.. Sznupit hívtam, ő azt mondta van, megkönnyebbülés, öröm.. Hív vissza fél óra múlva, hogy nem olyan, mint ami nekem kell, más fajta gyújtáshoz való, de azért menjek majd, megberheljük.. Odamentünk haverék kocsijaival, megnéztük a kábelt, nagyon profi, és ránézésre jónak is nézett ki a kocsimhoz.. Kifizettem érte egy nagyon baráti összeget, elviharoztunk a Lurdyhoz vissza, kábelt ráraktuk, passzolt, kicsit tágítani kellett a lyukon, de jó lett, indítás, csörömpölés.. Nézek mint a hülye, hogy ez mi? Hát rossz a sorrend! :))) Megcseréltük, indít, szépen jár a motor, öröm és bódottá'.. Ezt is sikerült megoldani :) Rá pár hétre kapott gyertyákat is, még jobb lett :)

motor.jpg (2420841 bájt) 

Közben mikor volt pénzem, befigyelt egy majdnem komplett szelepház felújítás (himbák, tőkék és vezérműtengely) és még mindig kattogott, sőt, még jobban, mint eddig. Olajcsere picit javított a dolgon, de mikor beleraktam a Castrol Magnatec-et, hát mintha kicserélték volna az autót: hidegen valami iszonyat gyönyörű motorhang, semmi kattogás, nagyon szép.. Aztán melegen megint kattog, szóval valószínűleg akkor elvékonyodik az olaj, és ezért a csapszeg kopog.. Nem sokáig..

   

Már lassan fél éve vadásztam fordulatszám mérős műszerfalat, mikor végre egykuty szólt nekem: van neki.. Azonnal mondtam, hogy tegye el, nyaralás után átveszem :) Kicsit elhúzódott a dolog, de végülis meglett, néztem, de szép és jó :) Másnap haverhoz (szintén Opelos) voltam hivatalos grillezésre, előbb mentem, gondoltam megnézzük, hátha be tudjuk rakni :) Fél óra alatt lebontottuk a műszerfalat, elkezdtem örülni, mert a csatiban láttam zöld szálat, kijött a régi óra. Be az új, összerak, nézzük, mi az ábra: indít, félig megy, félig nem.. Fordulatszám mérő meg se nyikkan, pedig volt zöld szál.. Akkor mi a gáz? Szétszed, összerak, csati erősebben a helyére pattintása: igen, megy!! Öröm és boldogság, félig összerak, megy egy kört: a kilométer óra meg se nyikkan.. Akkor a spirál mégsincs jól a helyén? Szétszed, erősen rádug, és igen, megy! Összerak, működik minden.. Hazafele menet gyönyörködök a szépségében, éjjel nagyon jól mutat, majd látom: bal felül ki van égve az izzó.. Itthon szétszed, izzó belerak, megpucol, összerak: nem megy a fék visszajelző... Ó a rákba, kifelejtettem onnan az izzót.. újra szétszed, izzó berak, minden jól megy, azóta is úgy van :)

Aztán elérkezett 2008 nyara: megint dolgoztam, lett pénzem, egyre több, mi legyen? Lett 4 darab D Kadett GTE alufelni, és rá 4 Hankook Optimo 185/60 R14-es topogó, és ekkor megcsapott a szele annak a dolognak, amire kb. 3 éve várok: a teljes felújításnak.. Előtte már lebeszéltem atis ismerősével a kasztnizást, és tudtam, most beletolok rengeteg pénzt, de szép lesz, nagyon szép.. El is érkezett a nagy nap: odaértünk a kasztnishoz, átvette, és elkezdődött a szétszedés, és a feltárás.. Hát bár ne lett volna: előző tulaj rettenet kókány mód javíttatta, szegény karosszériásnak van most elég sok melója :) De készül, megvettem mindent, amit lehetett és érdemes volt (első-hátsó sárvédő íveket, külsőt-belsőt, küszöböt, meg ajtókat bal oldalra) és így most jelenleg készül az autó. Teljesen ki lesz lakatolva, és fényezve, kicsit sötétebbre, mint amilyen most (grafitszürke féleségre)

           

Jelenleg, mint a képekből kiderül, felújítás alatt van, amint lesznek kész képek, javítom az írást :)

 

Szeretném mindenképpen megköszönni pár ember segítségét, akik nélkül nem tartanék itt, ahol (szigorúan abc sorrendben :))) )
-atis: aki összehozott a karosszériással, és a rengeteg jó ötletért (lásd gyújtás)
-bagolypisti: az ajtókért :)
-egykuty: a műszerfalért, és sok mindenért :)
-elfix: a radiért, ami ugyan nem autóba lett felhasználva ;)
-opeltomi: csomagtérajtóért :)
-sznupi: áááh, ezt el se lehet mondani :) A fél autót ő csinálta meg nekem :) Egy élet is kevés lenne viszonozni ezt :)
 

 

krenatesz