KADETT (1935-1991)

Az 1935-as években megszületett Kadett volt az Opel-nél a csúcspontja annak a törekvésnek, ami a harmicas évek a német autógyártást jellemezte, hogy egyre olcsóbb népautót hozzanak létre. A négyhengeres, 1074 köbcentiméter hengerűrtartalmú 23 lóerős, 98 km/óra végsebességre képes modell rendkívül nagy sikert aratott. 2 és 4 ajtós limuzin valamint 2 ajtós kabriólimuzin variáviókban árulták. 1937-ben kisebb fazonigazítás következett, melynek eredményeképpen megszületett új Kadett az 1938-as Olympia formáját kapta meg. Kiadták a Kadett-Juniort is, melynek felszereltsége és technikája még szerényebb volt mint a normál változatnak. A harmincas évek e legnépszerűbb autójából 1939-ig összesen 107 608 darabot gyártottak és Európa minden országában ismerték.

Kadett A

Hosszú kihagyás után a Kadett nevet 1962-ben visszahozták, s az Opel autóinak alsó kategóriáját akarták benne megtestesíteni. Mivel akkoriban vette kezdetét az Opel-nél a betüjelzéssel történő tipusazonosítás a modell megkapta a Kadett 'A' nevet. Négyféle kivitelben került forgalomba: 2 ajtós limuzin, Combi, Coupe, 'Luxus-limuzin'. Az 1.0-ás motor kétféle variációjával szerelték, a sima 1.0-val (40LE) és az 1.0S-el (48LE). Az autó technikailag megfelelt a kor elvárásainak, egykörös dobfékek. 6 Voltos elektronika, elől spirál, hátul laprugós felfüggesztés. Az autó végsebessége 120 és 130 km/óra között alakult, a fogyasztás pedig 6.5-7.5 liter körül alakult. Eladott darabszám: 688.575 darabot adtak el belőle 1965-ig.

Kadett B

1965-ben a Kadett 'B' megjelenésével az autó jóval kidolgozottab formát kapott. Az elektromos rendszer 6 voltról 12 voltra változott, az ülések azáma pedig négyről ötre, és kapható volt négyajtós változatban is. Az új 1.2-es 60 lóerős motornak köszönhetően a Kadett B már sportosabb autóként vonult be a köztudatba mint elődje. 18 másodpercre volt szüksége a 100-as tempó elérésére, és végsebessége 138 km/óra lett. A sportosságot fokozva később megjelentették a Kadett Rally változatot is, amelyben már 1.9-es erőforrás dolgozott. Nagy sikereket értek el vele a versenysportban is. A sikerére jellemző, hogy nyolc évig gyártották, ami akkoriban nagyon soknak számított. Ez idő alatt 2.649.501 darabot adtak el belőle.

Kadett C

1973-ban mégis elérkezett a idő a váltásra. Az új Kadett 'C'-ből az Opel titokban világautót szeretett volna létrehozni. Kezdetben a jól bevált 1.0-ás és 1.2-es motorakkal szerelték. Később megjelent a sportos GT/E kivitel, amelynek 2.0-ás motorjában először alkalmazták az injektoros üzemanyag-befecskendezést (L-Jetronic) is. A GT/E-nek a százra való gyorsuláshoz már csak 13 másodpercre volt szüksége. 1979-ig 1.701.075 példány került eladásra.

Kadett D

A Kadett 'D' 1979-ben mutatkozott be. Nagy változást hozott az elsőkerékmeghajtás, aminek következtében az autó megnőtt egy kicsit. A modell megjelenésével egyidőben készült el az 1.3-as motor aminek két változatával szerelték: 1.3N (60LE) és 1.3S (75LE). A második energiaválság miatt az opel visszahozta a régi 1.2N (53LE) motort. A Kadett 'D'-k MacPherson kerékfelfüggesztéssel rendelkeztek, valamint kétkörös fékrendszerrel, elől tárcsa hátul dobfékekkel. Nem sokkal később megjelentettek két 1.6-os motort: 1.6N (75LE), 1.6S (90LE). Ez utóbbival a D-Kadett végsebessége 170 km/óra lett és 11,5 másodperc alatt gyorsult fel százra. 1982 elején bemutatták az 1.6-os dízelmotort (54LE) ami 143 km/órás sebességet tett lehetővé. Különdöző felszereltségű változatokban árulták az autót: Luxus, Berlina, J, SR és GTE. Az 1.6-os motort alapulvéve aluminium hengerfejjel 1983-ban új motor született, az 1.8E. Bosch LE-jetronic hengerenkénti befecskendezéssel a motor ereje 115 lóerő lett és ezzel szerelték a Kadett D topmodelljét a GTE-t. A motor a Kadett D-t egy sportos autóvá változtatta 190 km/órás végsebességgel és 9,5 másodperces gyorsulással 100-ra. A sportos külsőhöz hozzájárult még a lerövidített rugók, a szpoilerezés a Recaro ülések és még sok apróság. Több mint 36000 darabot adott el az Opel a GTE-ből egy év alatt. Kadett D-ből pedig összesen 2.056.771 darabot.

Kadett E

1985-ben vezették be a Kadett 'E' változatát, amely csak egyszerűen csepp kadett-ként vonult be a köztudatba. Modern lekerekített formái olyannyira időtállónak bizonyultak, hogy még évekig gyártották a Daewoo jóvoltából. Bár a 'D' Kadett óta már nem gyártották coupé kivitelben, a sikere töretlen maradt. 2.957.160 darabot adtak el belőle. A GSI változat 1.8E és később 2.0E 16V motorral nagyon sikeres a fiatalok körében. 1991-ben ért véget gyártása. A Kadett nevet Astra-ra változtatták, abban a szellemben, hogy minden Opel modell nevének utolsó betüje 'a' legyen.