A D Kadett történelme

Az új Kadett D, melyet 1979 őszén mutattak be, olyan autó volt, melyet keresztben felszerelt 1196cc ohv vagy 1290cc ohc motorral, első kerék vezérléssel, és négy sebességű manuális sebességváltóval láttak el. Elől tárcsafék és hátul dobok, fogasrúddal kapcsolt kis meghajtó fogaskerekekkel való kormányzás, önálló első kerékfelfüggesztés voltak az autó jellemzői.
Az 5 ajtós L kombit ellátták fektethető első ülésekkel és fejtartókkal, szervesen hozzá tartozó első légterelővel, fűtött és ablaktörlővel rendelkező hátsó ablakkal.
A háromajtós kis GL-t változatot felszerelték kvarcórával, ajtózsebekkel, első légterelővel, velúr belső kárpittal, zárható tanksapkával és szívargyújtóval.

Az opel új motorok fejlesztését is választotta a Kadett számára, melyek kihasználták az új dizájn nyújtotta előnyöket. A következő évek alatt ez a program vezetett számos motorhoz, melyeknek a hengerűrtartalam 1.2- től 1.8-l ig terjedt. 3998mm méretű hosszával az új modell 128mm-el rövidebb volt mint a Kadett C, de tobb belső teret kínált.

Ahogyan az megszokott az Opelnél, három minőségű belső kárpitozás volt elérhető a Kadett D szériánál: normál, luxus, és Berlina.
A sportos ízlésűek Kadettjüket meg tudták rendeltetni az SR felszereléscsomaggal, amely első és hátsó spoilereket, alacsony profilú 185/60-as radiálokat aluminium felnivel, szélesített sárhányókat, Recaro sportüléseket és további műszerezést tartalmazott.
A legerősebb Kadett D a GTE volt, melyet 1983 márciusában mutattak be 115bhp-vel, 1.8 literes motorral, mely fő jellegzetessége az elektromos üzemanyag injektálás volt, mely elérhetővé tette a 187 km/h csúcssebességet.